Pages

Tuesday, June 1, 2010

Israel Laknatullah

Assalamualaikum.

Semalam kita dikejutkan dgn berita serangan Israel ke atas Mavi Marmara, kapal yg menghantar bantuan kemanusiaan ke Gaza gabungan pelbagai negara dalam LL4G-Life Line for Gaza.

Melalui pembacaan saya dri laman BHarian, Sinar harian, Harakah dan pelbagai lagi sumber, bagi saya tindakan Israel laknatullah ni sgt kejam dan x berperikemanusiaan. Dan Israel ni sebenarnya PENGECUT. Mereka menyerang pihak yang tidak bersenjata dan walaupun bendera putih sudah dikibarkan, mereka tetap melakukan serangan.

Khabarnya sekarang 480 aktivis ditahan dan hny 48 dibebaskn. Berkenaan 20 org aktivis yg maut, saya doakan moga mereka ditempatkan dlm golongan para syuhada' Fisabilillah. Amin...

Saya tak mahu mengulas panjang berkenaan serangan ini sbb berita2 tersebut pun byk disalurkan melalui akhbar2 serta laman web. Sila lihat link di bawah :http://www.bharian.com.my/bharian/articles/Israeltahan480aktivispro-Pelestin_lepaskan48yanglain/Article/index_html
http://www.sinarharian.com.my/com/content/story7759221.asp
http://www.youtube.com/watch?v=gB6BxmZ9krs&feature=related

Harapannya, agar kita sebagai umat Islam utk sama-sama membuat Solat hajat dan membaca Qunut Nazilah berdoa agar Allah menyelamatkan mereka yang ingin membantu umat Islam di Gaza dan semoga Allah menghancurkan rejim zionis Israel itu.

Sedihnya sbb umat Islam ditindas sehinggakan misi bantuan kepada mereka pun mahu disekat. Umat Islam perlu BANGUN! Takkan baru sekarang nak buka mata? ataupun ada lagi yang masih lena diulit mimpi dunia? Takkan apabila Israel mnyerang saudara seagama kita, kita hanya duduk ternganga? Sanggupkah kalian melihat penderitaan saudara2 kita di Palestin, sedangkan kita di sini seronok bergelak ketawa?

Ayuh kita sama2 berjuang! Bagaimana caranya? Pergi berperang ke? Kita perlu berusaha selagi mampu utk membentuk diri menjadi insan berguna utk Islam. Masing-masing ambil peranan. Dan kita perlu berperang dgn serangan pemikiran yahudi yang melanda masyarakat zaman kini.

Selain itu, kita perlu boikot segala produk atau syarikat yang bekerjasama dgn Israel dan Yahudi. Islam pasti tertegak kembali di muka bumi. Allahuakbar!

No comments: