Pages

Sunday, August 22, 2010

Apa-apa aje

salam alaik.

Kali ni, saya ada kisah sikit untuk dikongsi berkenaan penghasilan blog saya ni.
untuk pengetahuan, blog ni telah dibuat hampir dua tahun.
dan memang sebelum ni yang menjadi follower blog sy ni terdiri drpd klgn ahli keluarga dn sahabat2 terdekat sy. jadi mereka sudah kenal latar belakang saya. tengoklah. nama blog saya pon zikroyati (ingatanku). jd, sudah tentulah blog ini byk berkisarkan khibrah hidup penulis.

tp, sejak mendapat kwn baru di mesir, saya tak pernah mendedahkn address laman ini kepada kwn2 baru. sebab ape? sebab saje suke2. saya ni jenis yg berahsia orgnye. baru2 ni pon saya ada menukar link blog ni sbb takut2 ada yg dpt kesan blog sy ni. dan saya hrp x ada lah kwn yg tahu link baru ni dedahkn.

sebab tujuan saya menulis di blog ini sekadar untuk berkongsi kisah hidup bersama ahli keluarga yg jauh serta sahabat2 rapat. pengikut tetap blog saya adalah Ayah saya. dia yg menggalakkan saya agar berlatih menulis. menulis perkara2 yg bermanfaat.

Dalam proses pembelajaran ni, sy mulakan dengan menulis tentang kisah hidup sy yang boleh diambil iktibar oleh org lain. cuma, saya agak malu untuk berkongsi bersama org yg tidak dikenali.

Salah ke? saya bukanlah kedekut ilmu sehinggakan tak mahu berkongsi pengalaman bersama rakan2 lain. cuma tunggu masa yang sesuai apbila mrka benar2 mengenali sy.

(mesti ade org kate,"kalau macam tu, baik x payah buat blog")

hahah...

maaflah. mungkin saya ni agak memikirkan kata2 org lain dan pemikiran sy sempit. oklah. blog adalah hak penulisnya. so, terpulang kpd si penulis mau tulis ape. cuma kalau ada kesalahan dalam penulisan dan pendapat boleh dikongsi secara baik.

tak apalah. org nak bace blog kite pon, bacalah.

Jadi, sama2 kita buka minda, elakkan sebarang salah faham atau apa-apalah. Mari kita sama-sama berkongsi ilmu dn pndapat.

Yeah! masa untuk berubah. Ubah pemikiran, penulisan dan percakapan. BERTUKAR! jeng jeng...

"Jika gerakan dakwah gagal melahirkan da’ie  yang berani mendedahkan diri kepada cabaran pemikiran, maka lupakan sahaja agenda untuk memenangkan Islam."

No comments: