Pages

Friday, May 8, 2009

MasyaAllah.. Ape nak jadi??

Salam alaik..
Harapnye shabat2 sume bca post ni..
Smlm kita semua digemparkan dgn berita kekecohan yg berlaku smsa persidangan DUN Perak.. x tau nk ckp ape.. mmg dhsyat.. pndapat ana, p'sidangan smlm Tak Sah sbb dilakukan x ikut undang2..

Ape2 pun, utk menjadi seorg rakyat yg berfikirn terbuka, bijak, dn sygkan agama dan negara, kita haruslah mengambil tahu prkara2 berkaitan politik di negara kita..

Dengarlah berita2 drpd kedua2 belah pihak sma ada pembangkang atau kerajaan dn FIKIRLAH dgn Sewajarnya dan Pertimbangkanlah yg mana baik dn buruk..
jgn nk main buat kesimpulan shja apbila mndengar sesuatu berita... maklum lah, media kita sekarang ni dikuasai oleh pihak kerajaan..

nk ulas byk2 tntg sidang DUN smlm, ana rasa shabat2 msti lebih maju dlm hal2 cmni..
ana sbg perempuan susah nk pi jenguk2 sidang DUN tu.. jd ana tgk je lmn2 web yg ade byk maklumat tntg ni..
klo nk tau, tgk kat link sbelah kanan ni yg titlenya NAK TAU??

em.. kat sini ade artikel yg ana amik dari surat khabar Sinar Harian.. saje nk share..
Tajuknya: Sidang DUN, institusi ibadat dikunci...

Orang awam dari Kuala Kangsar datang ke Ipoh semata-mata mahu melihat perkembangan sidang DUN. Katanya, apa yang mendukacitakan semasa singgah utk menunaikan solat subuh di masjid negeri, pintu berkunci dan selepas itu beliau ke masjid di Kg Manjoi pun turut berkunci.
"berikutan drpd itu, saya menunaikan solat subuh di salah sebuah surau kecil berdektn kg manjoi mmandangkan wktu subuh sudah hampir tamat."

"Saya berasa amat kecewa kerana pintu masjid dikunci dan apalah salahnya institusi masjid ini sampai dibuat begitu sekali," katanya.

Menurut Hairie Abdullah, 5o, kita datang bukannya mahu m'buat rusuhan ttp skadar utk melihat perkembangan yg berlngsung sms sidang DUN.
"Ini kerana , saya sudah tidak percaya dengan media yg cuba memutarbelitkan sgla fakta kebenaran. Sebab iulah, saya meluangkan masa hari ini utk dtg melihat p'jalann DUN ini,"

Lihatlah shabat2... mengapa mahu menutup masjid??
Pada pndangan ana, mungkin kerana pihak BN tidak mahu org2 PR berkumpul di masjid2 utk melakukan solat hajat berjemaah serta bermunajat di situ sprti yg dirancang..

tpi apa salahnya?? x ke susah nk mnunaikan ibadat? kalo deme tutup masjid, takkan org BN pon x nak b'munajat?? Deme pon org Islam jugak kan.. so, apalah salahnya kita sbg org Islam ingin bermunajat kpd Allah...

Oleh itu, jika solat hajat beramai-ramai susah utk dilakukan, apa kata kita melakukan solat hajat sendiri2.. mmg lebih afdal beramai2, tp tgklah keadaan sekarang.
Jika setiap org melakukan solat hajat, dlm satu kg dah ade dlm 100 org yg buat solat hajat, jd klo dlm satu Malaysia msti lagi ramai.. itu lah kekuatan org Islam..

dan sama2lah kita mmbaca Doa Qunut Nazilah supaya tumbangnya sgala mcam pembohongan serta penipuan yg menhancurkan Islam..(sprti yg dilakukan tntera yahudi terhadap umat Islam di Palestin utk merampas tanah ngara umat Islam)

Marilah kita sama2 berdoa kepada Allah spya Kebenaran dan Keadilan tertegak di Perak, di Malaysia dan di muka bumi ini.. dan supaya Islam terus Berkembang dan diamalkan di semua tempat.

Walaupun mgkin ade sahabat2 yg x sokong mane2 dn x minat berpolitik, tp ingatlah, x kan kita nk biarkn shja kemungkaran brlaku dlm ngara kita tnpa ambil peduli?? dan asyik mengkritik dua2 pihak tnpa berusaha membetulkannya..
Islam juga menitikberatkan potilik yg ADIL..
dan Patuh kepada Pemimpin mmg perlu.. tpi, selagi arahan pemimpin tu berlandaskan hukum2 syara' yg betul dan tiada kebatilan..


3 comments:

NuRuLhiDaYani Bt AhmaD said...

SaLam..em betul tu dik..em akak tgk politik sekrg dah d cemari..em nampak sendiri polotik sekrg memecah belahkan umat..em nak cri pemimpin yg adil dan amanah sukar sgt skrg..huhhu..=(
em same2x la kter berdoa mg pimpinan jatuh pada tgn pemimpin yang adil dan amanah dan bertanggungjawab..

Saifullah [SwordOfAllah] said...

sokong2!!

bintuassiddiq said...

kak syahadah,
Amin.. moga2 gitulah hendaknya..
nk jd pemimpin bukan senang..
amanah tu sgt berat.

em..bagus2..
teruskan perjuangan!